Vůně je nejdéle zapamatovatelný vjem, který působí přímo na emoční centrum mozku, proto čím dál víc firem začíná využívat ve svých prostorách difuzéry, které provoní místnosti speciálně namíchanými vůněmi na míru. Taková vůně v zákazníkovi má vyvolávat určité pocity, některé vůně mají antistresové a relaxační účinky, některé vůně dokáží dodat energii a některé vám dokáží pomoci například při nachlazení.
Výzkumy prokázaly, že vhodně aplikovaná vůně v prostředí prodejního místa způsobuje, že zákazníci celkově lépe hodnotí místo prodeje, lépe vnímají hodnoty produktu nebo služby, jinak vnímají čas, který tráví v místě prodeje, zákazníci mají také podvědomou tendenci se vracet do místa, kde bylo aroma aplikováno.
V rámci praktického vyučování v pondělí 10. října 2022 měli žáci možnost vyzkoušet si namíchat svojí vůni, pracovali s listem, na kterém bylo popsáno, jak která vůně působí, a následně začali vytvářet své vonné esence. Některým žákům první pokus nevyšel, trochu jim totiž “ujela” ruka při přidávání vonných olejíčků do destilované vody. Nakonec se všem ale podařilo namíchat příjemné vůně, které si žáci mohli odnést domů.
Veronika Mroviecová